Doelgericht en efficiënt adverteren doe je op de sociale media

Sociale media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons leven. Menigeen spendeert meerdere uren per dag op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram en andere kanalen. In Nederland hebben 9 van de 10 mensen een profiel ergens op een sociale media pagina, dus het is vanzelfsprekend dat je hier als marketeer voor je bedrijf gebruik van wilt maken. Je kunt social media advertising toepassen en direct van een groot aantal voordelen gebruik maken.

Doelgericht

Alles wat we doen op het internet kan worden achterhaald. Deze informatie wordt verzameld en in een gebruikersprofiel geplaatst. Hierin kun je informatie vinden over bijvoorbeeld het geslacht van deze persoon, de leeftijd, de interesses, de burgerlijke staat en de woonplaats. Dit geeft jou de mogelijkheid om bijvoorbeeld alleen sportieve vrouwen zonder kinderen van tussen de 18 en de 30 en woonachtig in Groningen te benaderen, omdat je een bepaalde soort schoenen verkoopt. Vergelijk dit met de doelgerichtheid van een advertentie in de krant en je ziet duidelijk het verschil.

Meetbaar

Omdat al het adverteren digitaal gebeurt, is het ook nog eens direct meetbaar. Je kunt zien hoeveel mensen op je advertentie hebben geklikt, hoe lang ze op je website zijn blijven hangen en ook wie geen interesse heeft getoond maar toch benaderd is. Zo kun je per direct je strategie aanpassen en verbeteren om nog efficiënter te adverteren.

Goedkoop

Als laatste is het adverteren via de sociale media kanalen ook nog eens goedkoper dan adverteren in een krant of tijdschrift. Je bereikt er meerdere mensen mee en zal ook meer volgers krijgen op je eigen pagina’s. Heb je zelf nog geen sociale media marketing strategie? Dan is het hoog tijd contact op te nemen met een marketing bureau om hier direct aan te beginnen.

Lennard Kaper Geschreven door: